maandag 18 april 2011

Houd een Kaartenfeestje en maak een kettingkaart!

Gezellig Kaartenfeestje houden?.Wij hebben dit ook gedaan toen onze oudste 8 jaar werd.

De vriendinnen werden uitgenodigd door een puzzelkaart.


Ik heb geen idee of ze nog ergens te koop zijn, maar de kaarten die wij bij A.ction toen gekocht hadden waren blanco en heeft het feestvarken zelf versierd.

Op het feestje aten wij eerst van de Kaarttaart, waar ik al eens eerder over schreef. Klik hier voor de beschrijving.


Om er een echt Kaartenfeestje van te maken, hadden wij een 'puzzeltochtje' met kaartjes gemaakt om de doos met knutselspullen in huis op te zoeken.

Deze doos was heel vaak ingepakt in kranten en tussen de kranten zaten af en toe kaartjes met vragen zoals 'noem 3 soorten kaarten (menukaart-landkaart enz.), maak 4 woorden van 'kaart'...enzovoorts.



In de doos zat veel materiaal, zodat kinderen die snel klaar waren met hun kettingkaart ook nog andere kaarten konden knutselen, bijvoorbeeld menukaarten voor het eten.



Wat heb je nodig voor de kettingkaarten?

- per kind een 4-kante kaart met envelop (roze is erg leuk!)
- afbeelding van een meisje (mijn afbeelding vind je hier)
- stiften en/of potloden
- stickers etc.
- per kind een armbandje (eerst lekker kralen rijgen of vooraf gekocht bij Z.eeman/A.ction etc.)
- per kind een postzegel
- een adressenlijstje van de aanwezige kinderen

Voorafgaand aan het feestje, print je de afbeelding en teken je deze op elke kaart na.
Knip die voorzichtig uit.

Op het feestje zelf kunnen de kinderen hun kaart naar eigen inzicht versieren, inkleuren en beplakken.


Het meisje mooi maken met de 'ketting'! En dan kan hij er dus zo uit zien:



Daarna de kaart  schrijven, de envelop adresseren en de postzegel plakken.
Sommige kinderen willen de kaart naar zichzelf sturen, anderen kiezen misschien voor hun moeder, of voor een vriendje of vriendinnetje.

Iedereen jassen en schoenen aan en dan lekker een frisse neus halen en even op zoek naar een rode brievenbus in de buurt.
Al met al zijn ze met deze activiteiten best een poosje zoet, zeker als je ze de ketting zelf laat rijgen!

En de kids kunnen allemaal de volgende dag nog nagenieten als de postbode langs is geweest!

***********************************************

Nog even wat anders: mijn give-away loopt nog tot en met woensdag!  En natuurlijk mag je ook voor jezelf meedoen, dat zet ik er nu maar even ten overvloede bij, het hoeft niet perse voor je (klein)kindjes te zijn, hoor! Ik was niet zo overtuigd van mijn eigen creatie dat ik gedacht had dat er zo veel belangstelling voor zou zijn, leuk hoor!! Iedereen mag meedoen, ook als je (nog) geen volger bent, of (nog) nooit gereageerd hebt!

5 opmerkingen:

  1. Ik dacht eerts: kettingkaart??? Is dat net zo iets als een kettingbrief? Maar dit is veel leuker! Origineel hoor!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt erg gezellig zo'n ketting feestje! en ja ik vind je give away ook leuk voor mezelf hoor, feestelijk voor de koningin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een leuk idee,heb je er al over nagedachtom de ideeëen in een boek te verzamelen?? Zou zo aanslaan hoor.

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je leuke reactie in mijn blog! Erg leuk! Óók weer iets waar ik blij van word!'k Hoop dat je zelf weer hersteld bent en dat alles weer een beetje gaat zoals het moet gaan. Raar, he, dat je soms zo als vanzelfsprekend aanneemt dat je alles wel even regelt en organiseert...en zomaar ineens blijkt dan dat 't toch een beetje anders zit! Je hebt soms zómaar iets! Sterkte met al je leuke ideeen en 't uitleven van je creatieve uitspattingen! Enne...vergeet niet met je drukke gezin er wél heel erg van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart!!!En die kaart taart is ook briliant! Je hebt hele leuke ideeen ik sta ieder jaar echt te kijken wat ik moet doen als traktatie's en feestjes kom er maar s op dus altijd wel leuk als er ideeen op het internet zijn en idd wat *Eefies day* al zei een boek zou echt wel aan slaan.
    Super leuk!
    Fijne dag
    groetjes Famke

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers