dinsdag 26 april 2011

Vlinderkoekjes!

In een tijdschrift zag ik een plaatje van een vrolijke vlinder en ineens kwam het idee voor deze koekjes naar boven borrelen.



Wat heb je nodig?

- koekjesdeeg (eigen recept of dit recept)
- schrijfstiften van O.etker
- rolletjes snoep
- lintjes of touwtjes
- koekvormpje in hartvorm (of maak een malletje van karton)

Rol het deeg uit tot een plak van ongeveer 1 cm dik


en snijd er vlindertjes uit.





Probeer de ruimte tussen de vleugeltjes (waar de lintjes langs moeten) diep genoeg in te snijden.
Ongeveer 15-20 minuten bakken op 175 graden.

Als het deeg tussen de vleugeltjes toch teveel is uitgevloeid is dit het moment om met een mesje nog wat te corrigeren.



Als de koekjes zijn afgekoeld kan je ze met de schrijfstiften mooi versieren.

Helaas is bij mijn vlindertjes het glazuur minder netjes geworden als ik had gewild, maar soms heb ik dagen dat ik geen vaste hand heb....en dat was vandaag...
Wil je echt mooie glazuurkunstwerkjes zien, dan verwijs ik je graag naar Het Thuisproject.

Als het glazuur goed is uitgehard, een lijfje maken van het rolletje snoep, vaststrikken met een lintje.



Presenteren in een mooie mand of een op een mooi bord.

7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend leuk!!!

    Joh, als je het niet had gezegd van de glazuur was het vast niemand opgevallen...!!!

    Groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk geworden zeg, die zullen niet lang houdbaar geweest zijn en snel naar binnen gevlogen zijn hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heb weer een link voor je:

    http://itsamakkie.blogspot.com/2011/04/elke-dag-een-feestje.html?showComment=1303898913339#c1195542148423388713

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer helemaal opgeknapt mede dankzij je fruitstapel? (Was een leuk idee trouwens!)

    Ze zien er zonnig en vrolijk uit, deze vlinderkoekjes! Zonder rolletje snoep zou je er ook nog klavertje-4 koekjes van kunnen maken!

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind jou echt een kunstenaar.
    Wanneer ga je op de beurs? Dan ga ik echt aandelen kopen en we worden allebei miljonairs.
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ga je morgen weer stapelen?
    Ik ben alweer benieuwd wat je hebt verzonnen!

    Ik zal je vast verklappen; ik doe morgen ook mee...

    Vind het erg leuk, maar vrees dat ik niet elke keer inspiratie heb...

    He, tot kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk deze vlindertjes!
    Ik ga ze dinsdag met oudste maken voor haar traktatie op school.

    Bedankt voor het leuke idee!

    groetjes, linda

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat! En misschien wil je wel volger worden?

Onze webwinkel:

Volgers